Vierde blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu Vierde blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu

Vierde blog

Door: Marco Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Team MontVentoux4Milou

27 Mei 2017 | Nederland, Nederland

Nog minder dan een halve maand en dan is het al zo ver, op 10 juni bedwingen Linda en Diedrick de Mont Ventoux. Afgelopen weken is er weer heel veel gebeurd bij team montventoux4milou, hoog tijd dus voor een update.

Zo organiseerde Diedrick de tweede spinning marathon, deze keer voor familie en bekenden. Er waren niet alleen veel deelnemers, maar er waren ook heel veel mensen die kwamen supporteren. Alles bij elkaar duurde het goed een uur en daarna deden we nog een borrel. Het was ook best een emotioneel moment. Er deden broers van m’n vader aan mee, neven en nichten, familie van de kant van Milou. En Milou was zelf ook aanwezig om aan te moedigen, dan merk je ook meteen dat de hoofden op serieus komen te staan en dat iedereen extra z’n best doet. Iedereen heeft het volgehouden maar na afloop zal er best wat spierpijn zijn geweest

Wat ook een echt hoogtepunt was van de afgelopen weken was de verrassing van de straat waar Diedrick woont. Zonder dat hij het wist hebben bewoners van de straat waar hij woont van alles gedaan: cakéjes verkocht, klusjes gedaan, lege flessen verzameld en nog veel meer. En daarmee hebben ze 500 euro opgehaald! Mensen die Diedrick kennen weten dat hij een gezellige prater is maar toen is hij toch een lange tijd sprakeloos geweest. Zoals hij zelf zegt: ‘Met de straat, ik was er stil van en kon niks uit m’n mond krijgen. Daardoor zet je er nog net even een stapje bij in de laatste weken. Ik vraag niet graag om iets en nu geven mensen uit zichzelf. Ik doe het niet meer alleen voor mezelf maar nu ook voor iedereen die me heeft geholpen of heeft bijgedragen.’

Sowieso blijven Linda en Diedrick het verbazingwekkend vinden hoeveel hulp ze krijgen uit onverwachte hoeken. Nikki verkoopt gelukspoppetjes die ze zelf maakt voor 2 euro per stuk! Super lief dat ze dat doet! Als je er één wil dan kunnen wij die voor je bestellen. Maar er was ook een collega die besloot om 150 appelflappen te bakken en te verkopen. En laatst fietste Diedrick richting de sportschool maar werd hij door een onbekende aangehouden. Die wist wie hij was en wat hij deed en duwde hem 10 euro in de hand. Het is echt wel iets bijzonders waar iedereen aan meewerkt. Maar ook op landelijk niveau werd er aandacht aan team montventoux4milou en join4energy besteed: hart van Nederland kwam op bezoek om Milou en haar familie te interviewen. Diezelfde avond waren ze te zien op de televisie.

Naast al deze successen wordt er ook nog steeds hard getraind. Linda vertelt dat ze met het hele team montventoux4milou (de wandelaars, steppers en fietsers) naar Limburg zijn geweest om daar in de Nederlandse bergen te trainen. Het was de eerste training waarbij iedereen van het team aanwezig was en de sfeer zat er meteen goed in. Ze hebben 70 kilometer gefietst en dat ging erg goed. Linda vind het erg fijn om te weten dat ze goed getraind hebben. Inmiddels zijn er vertrouwen en conditie genoeg om zeer zeker te zijn dat ze boven gaan komen. Linda en Diedrick gaan gewoon in eigen tempo rijden, het doel is boven komen en de tijd is niet van belang. In de volgende (en laatste) blog wordt er verslag gedaan van het beklimmen van de Mont Ventoux, blikken we terug op de afgelopen 9 maanden en kijken we ook alvast naar de toekomst. Maar nu eerst op naar 10 juni!

• 27 Mei 2017 - 16:54

Helma:

Kanjers zijn het !!!

• 30 Mei 2017 - 14:24

Mieke:

Dat gaat lukken, dat kan niet anders.