Tweede blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu Tweede blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu

Tweede blog

Door: Marco Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Team MontVentoux4Milou

04 Maart 2017 | Nederland, Nederland

Hoi, leuk dat je terug bent voor onze nieuwe blog! Afgelopen weken zijn we met van alles druk geweest, hoog tijd dus om jullie even bij te praten.

Vooruitgang
Het trainen gaat lekker en boven verwachting goed. Linda is nu ook 2x in de week gaan spinnen en zit vrijwel al haar tijd nu op de fiets. Diedrick merkt vooral dat zijn conditie goed vooruit is gegaan. Van alle kilo’s die hij kwijt is heeft hij er inmiddels al 5 omgezet in spiermassa! Ondanks dat ze vooral afzonderlijk trainen hebben ze afgelopen maand ook 2x samen een mountainbikeroute gereden en dat was heel erg leuk. Linda vindt het ook super om te zien hoe Diedrick, na 12 jaar niet gesport te hebben, nu ‘keihard doordendert’ op de fiets. Binnenkort gaan ze samen enkele Nederlandse bergen bedwingen met de fiets. Op die manier wennen ze wat meer aan het rijden op asfalt. En omdat de bergen in Nederland niet zo groot zijn doen ze dezelfde berg gewoon een paar keer achter elkaar!

Emotioneel
De voorbereiding op het overwinnen van de Mont Ventoux heeft pieken en dalen. Eén van de redenen dat Linda en Diedrick meedoen is de nagedachtenis van hun vader te eren, die vorig jaar is overleden. Onlangs fietste Linda een rondje door de duinen en kwam toen langs het geboortehuis van haar pa. Toen sloeg de emotie flink toe en is ze tegen de wind in langs de maas doorgestampt, dat moest ze gewoon doen. Het was moeilijk maar Linda is heel blij dat ze het toch heeft gedaan.
Ze krijgen ook allerlei gebaren van steun en die, ook de kleine en onverwachte, geven heel veel moed. Laatst hadden ze een oproep op Facebook gezet voor een rommelmarkt met de vraag of mensen spullen willen doneren zodat wij die kunnen verkopen om geld in te zamelen. Daar is gigantisch veel gehoor aan gegeven waarvoor we iedereen heel hartelijk willen bedanken, we vonden de hoeveelheid respons ongelofelijk!. Uiteindelijk stonden we op de rommelmarkt met 12 meter aan spullen dus dat was fantastisch. Het eindresultaat van die dag was een opbrengst van 200 euro! De overgebleven spullen gaan naar een volgende markt.

Binnenkort
Er staan 2 grote dingen te gebeuren de komende tijd. Volgende week vrijdag (10 maart) komt er een filmpje online waarin Milou, haar ouders en Linda en Diedrick zichzelf voorstellen en wat vertellen over Join4Energy en Team MountVentoux4Milou. Dat filmpje verschijnt op dit YouTube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC0u4lUkSNLMWv_UjWEG6jlg (als de link niet werkt dan moet je hem even kopiëren en plakken). Abonneer je alvast op het kanaal, dan weet je zeker dat je het filmpje niet gaat missen!
Daarnaast organiseert Diedrick op 22 april een spinning marathon. Dit wordt groots aangepakt (mogelijk wordt het evenement zelfs ge-livestreamed!) en de aanmeldingen ervoor zitten al helemaal vol. De volgende keer vertellen we jullie er meer over!