Eerste blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Team MontVentoux4Milou - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Door: Marco Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Team MontVentoux4Milou

02 Februari 2017 | Nederland, Nederland

Hoi, leuk dat je komt kijken op onze blog. Wij zijn Linda en Diederick van Team MontVentoux4Milou en gaan de strijd aan tegen energiestofwisselingsziekte! Dat doen wij door mee te doen aan de Mont Ventoux Challenge. Zowel lopend als fietsend gaan wij met ons team en alle andere ‘HELDEN’ deze berg overwinnen om geld in te zamelen voor Join4Energy. In deze blogs kan je onze voorbereidingen volgen en kennismaken met Milou en de andere leden van ons team.

Milou
Op het eerste gezicht is Milou een kerngezonde meid. Van buiten zie je er niets aan, Hollands welvaren zou je zeggen. Van binnen zit een zeldzame, aangeboren, energiestofwisselingsziekte, ofwel Mitochondriële myopathie. Voor Milou betekent dit in het dagelijkse leven: extreem snel moe, spierkramp, spierzwakte, verhoogd hartritme en absences, enz. Ze heeft een dopje (Mickey-button) in haar buik voor het toedienen van sondevoeding en vocht.

Join4Energy
In 2017 wordt de Mont Ventoux Challenge voor de 8e keer georganiseerd.
Join4Energy zamelt fondsen in om onderzoeken en projecten te financieren die een bijdrage leveren aan het vinden van medicijnen en/of behandelmethoden die de gevolgen van de ziekte bestrijden en mogelijk genezing brengen. Daarmee is het doel tweeledig: de ziekte stoppen c.q. stabiliseren en de kwaliteit van leven maximaliseren. Onderzoeken en projecten omvatten fundamenteel wetenschappelijk- en klinisch onderzoek, ontwikkeling van diagnose- en behandelmethoden etc.

MontVentoux4Milou
In diverse samenstellingen is Team MontVentoux4Milou de afgelopen vijf jaar het gevecht met de grote reus van de Provençe aangegaan. Dit jaar bestaat het team naast papa Harvy (5e x) en mama Joyce (4e x) van Milou uit meerdere leden van de familie van Joyce. Nieuw in het team van dit jaar zijn Linda en Diedrick. Voor deze twee ligt de lat zelfs nog een beetje hoger! Diedrick besloot in september 2016 om na 12 jaar niet meer gesport te hebben, de sportschool binnen te lopen en een compleet trainingsplan te maken. Op deze manier werkt hij zich in 9 maanden van iemand met 0% conditie, tot een sporter die per mountainbike de Mont Ventoux kan beklimmen. Diedrick hield dit plan eerst nog even voor zichzelf, maar toen zijn zus Linda er van hoorde besloot ze om ook aan te haken. Deze blog zal ook vertellen over hun trainingen en hoe het is om jezelf een doel te stellen en daar naartoe te werken.
Op 10 juni 2017 om 7 uur ‘s ochtends wordt het startsein gegeven voor de beklimming van de Mont Ventoux. 21 kilometer lang, 100 bochten en oa. stijgingspercentages van meer dan 10% Iedereen die op wat voor manier dan ook een steentje groot of klein wil bijdragen: Heel erg bedankt namens Milou en haar team!
Wil je Linda en Diedrick succes wensen, klik dan op deze link: http://www.join4energy.nl/mont-ventoux/event/1/heroes.
Wil je meer informatie over Stichting Join4Energy, de ziekte en de Challenge Mont Ventoux, klik dan op deze link: www.join4energy.nl

Linda en Diedrick, eerste update
Diedrick zijn eigen woorden zijn: ‘Als ik dit kan, mezelf klaar trainen in 9 maanden, dan moet iedereen het kunnen’. Als je net begint dan is het heel erg intimiderend. Je weet niet van jezelf of je het wel kan en of je het kan volhouden. Wat nou als ondanks alle pijn, tijd en moeite het niet lukt? Maar als je eenmaal bezig bent, en als je de eerste voorzichtige resultaten ziet, dan begint er een licht te branden
Afgelopen maanden zijn Linda en Diedrick bezig geweest met metingen, testen en hard trainen. Ook de eerste mountainbiketochten van dit jaar zijn al gemaakt! Je kan de foto’s bekijken om hun voortgang te volgen.

• 02 Februari 2017 - 10:50

Lianne :

Nog even door bikkelen en dan gaat het jullie vast lukken om de Toppers te bereiken.....Toi Toi

• 02 Februari 2017 - 10:52

Lianne:

De Top van de berg bedoel ik natuurlijk "Toppers"

• 02 Februari 2017 - 12:44

Helma:

Mooi om te lezen hoe jullie dat "grapje" gaan klaren. Super woman/man

• 02 Februari 2017 - 15:53

Corry Meijdam:

Super ... Go go go ... Toppers

• 10 Juni 2017 - 12:13

Sonja:

Jullie zijn stuk voor stuk toppers, en weten waar jullie het voor doen succes en het gaat jullie lukken !!!